Community building
Je wil je fans, vrijwilligers of freelancers samenbrengen, van buurtbewoners over sportfanaten tot merkkledij puristen, ze zijn allemaal fier om deel te zijn van de groep. Gebruik de kracht van die groep, leer hoe je met mensen bergen kan verzetten, overwinningen inluiden en verkoop genereren.
Maar hoe breng je mensen samen, verhoog je hun engagement en geef je hun verder eigenaarschap? We helpen bij de strategie en uitvoering van je community.
Het community building model
- Analyse bestaande situatie: We bekijken hoe groot, hoe divers en hoe geëngageerd je community is. Je doelen voor de community worden opgesteld.
- Community strategie: je plan voor de eerste maanden en jaren krijgt vorm. Welke leiders, (digitale) locatie en activiteiten zijn van tel.
- Community building: Je startactiviteit staat gepland en je eerste leiders krijgen coaching. Het geheel krijgt een evaluatie en we en sturen samen je strategie bij.
- Nurturing: Je community groeit zowel in omvang als in engagement. Dat vraagt zorg en aandacht en wordt gestuurd door de leden van je community.
- Opleiding van je Community managers: we bevestigen structuren en geven tools aan de leiders om zelfstandig je community te blijven begeleiden.
De expertise van Nerdlab
Nerdlab bouwt dagdagelijks verder aan haar eigen community binnen het jeugdwerk. Sinds 2017 experimenteert Nerdlab met de verschillende aspecten die je community building bevorderen via haar methodiek. Nerdlab leidt je ook op over communitybuilding en helpt bij het samenbrengen en activeren van je community.
Ben je er klaar voor?
Wacht niet langer en stuur ons je uitdaging