Moving Data

We bouwen mee aan de voorstelling Follow me van Bflat. Deze freerunner-danser-muziekanten maken een voorstelling waarbij ze het publiek een kilometer een kilometer mee sleuren doorheen een straat. We bouwen naast deze fysieke versie ook een digitale beleving.

Daarvoor tapen we een smartphone vast aan een van de Parkour mannen en trekken de data binnen. Deze gaan we visualiseren met three.js

maandag 30 april 2018

Moving Data: build session

We verfijnen waar nodig nog verder het concept en prototypen al stukken in code. Hoe sneller we falen, hoe sneller we leren. Tegen het einde van de vijf builder sessions willen we een try-outbare (web)app hebben. En ja, daarvoor hebben we coders én creatieve geesten nodig. Be there or be flat.

Meer info

maandag 07 mei 2018

Moving Data: build session

We verfijnen waar nodig nog verder het concept en prototypen al stukken in code. Hoe sneller we falen, hoe sneller we leren. Tegen het einde van de vijf builder sessions willen we een try-outbare (web)app hebben. En ja, daarvoor hebben we coders én creatieve geesten nodig. Be there or be flat.

maandag 14 mei 2018

Moving Data: build session

We verfijnen waar nodig nog verder het concept en prototypen al stukken in code. Hoe sneller we falen, hoe sneller we leren. Tegen het einde van de vijf builder sessions willen we een try-outbare (web)app hebben. En ja, daarvoor hebben we coders én creatieve geesten nodig. Be there or be flat.

Meer info

maandag 04 juni 2018

Moving Data: try-out

En nu, voor echt. We plakken de sensoren op de perfomers en kijken hoe onze code reageert. Het spannenste moment van de reeks en ideaal om nog wat vijzen bij te draaien voor de premiere

Meer info

STOOM VR

Tijd om stevig aan de slag te gaan met VR? Goesting om in bende aan een voorstelling te bouwen? Dan is het tijd voor STOOM!

STEAM-Power

Tijdens de opleiding “STEAM Power” leiden we jeugdwerkers op tot volwaardige fablabinstructeurs. Samen met JES en Ingegno onder de vleugels van Digipolis bieden we een traject aan waar technische-, sociale- en creatieve vaardigheden centraal staan.